Wednesday, May 13, 2009

Ketentuan Allah (bahagian 1)


Awwalul kalam dengan salam,buat junjungan Khairal Anam,Dengan selawat yang disulam,Alun zikir memuji Sohibul 'Alam...

Kemenangan yang dikecapi oleh Dato'Seri Ir.Nizar Jamaluddin tidak lama kerana Mahkamah Rayuan menerima rayuan penangguhan keputusan oleh Dato'Dr.Zambry. Dato'Seri Nizar hanya mengecap kemenangan selama 19 jam seperti yang diwar-warkan oleh media arus perdana.
Inilah yang sy katakan ketentuan Allah mengubah segalanya..Rayuan itu bagi sy adalah tindakan yg tidak patut kerana ia merupakan keputusan rayuan yang luar biasa. Keputusannya terlalu cepat sedangkan banyak rayuan lain yang kadang-kala memakan masa yang lama untuk diluluskan.

Senario sebegini mengeruhkan lagi keadaan kerusi "panas" Menteri Besar Perak. Sy menulis coretan ini adalah untuk mengatakan bahawa ketentuan Allah itu tidak dapat dijangka. Hanya Allah sahaja yg mengetahuinya. Justeru,kita sebenarnya tidak boleh alpa terhadap segala ni'mat yg dikurniakan kepada kita. Apa-apa boleh terjadi dan bila-bila boleh berlaku.
Walaupun keadaan di Perak semakin keruh,namun segala perancangan yg diatur oleh Allah adalah jawapannya. Kita tidak boleh menyalahkan pihak mahkamah kerana ia merupakan institusi yg adil.

Segalanya milikMu Ya Allah...
bersambung....