Tuesday, March 23, 2010

Salam bersua buat semua...

Awwalul kalam dengan salam, Buat junjungan Khairal Anam,Dalam selawat yang disulam , Alur zikir memuji Sohibul 'Alam,

Salam kerinduan buat sahabat dan pembaca sekalian... Sudah lama sy tidak menulis atau post sesuatu dalam blog ini...Tahun 2010 dimulakan dengan musibah yang tidak disangka oleh sy.Ye...hampir 3 minggu tidak masuk kelas..sekarang keadaan makin baik walaupun sakit masih dirasai dan kadang-kala perit untuk dilalui... Kuasa Allah dan perancangan Allah tiada siapa yang tahu...Tatkala diriku makin pulih dari musibah,Allah datangkan lagi ujian berikutnya. Lebih kurang jam 4.30 ptg, 5 Mac 2010, nenek tercinta telah menghembuskan nafas terakhir... Ujian yang berat bagiku namun berat lagi bagi ibuku...
Namun, segalanya diterima dengan redha..Sy berkali-kali berkata dan berpesan kepada ibu,segalanya milik Allah..semuanya pinjaman dan Dia berhak menarik balik pinjaman-Nya pada bila-bila masa dikehendaki-Nya.

Alhamdulillah,sempat juga sy mengucup wajah arwah untuk kali terakhir.Sy sekadar ingin berkongsi sedikit kejadian yang berlaku sepanjang sy menyepi dari menulis blog.
Dan apa yang sy ingin utamakan, ingatlah semua,segalanya adalah milik Allah..Kita hanya hamba-Nya yang diberi amanah untuk menjaga dan memeliharanya dengan baik. Yang penting,kita perlu bersedia dengan segala perancangan yang telah ditetapkan oleh Allah serta menghadapinya dengan penuh redha dan taqwa..InsyaAllah sy akan berkongsi lagi secibis ilmu yang ada dengan kalian jika berkesempatan.Jumpa lagi di lain entry. wassalam..